WIJ Monitor
De WIJ Monitor is een continu doorlopend onderzoek waarbij de customer journey van (aanstaande) moeders in kaart wordt gebracht bij de aankoop van diverse babyproducten. Onder meer oriëntatie- en aankoopgedrag, merkvoorkeur, online/offline aankopen, nieuwe/tweedehands aankopen, bestedingen en marktaandelen worden uitgevraagd en geanalyseerd.
Consumenten die zijn opgenomen in de onderzoeksdatabase ontvangen op het moment dat zij acht maanden zwanger zijn (Zwangermonitor) en op het moment dat zij een kind hebben van zes maanden oud (Babymonitor) per e-mail een uitnodiging om deel te nemen aan het onderzoek.
In de Zwangermonitor worden onder andere de productcategorieen zwangerschapskleding, kinderwagens, autostoeltjes, vitaminen en verzorgingsproducten voor moeder uitgevraagd. In de Babymonitor worden onder meer babykleding, babyvoeding, luiers, babyflessen, borstkolven en spaarvormen voor je kindje uitgevraagd.
De resultaten van de WIJ Monitor worden halfjaarlijks in januari en juli opgehaald en vervolgens geanalyseerd en gerapporteerd. Op verzoek kan dit vaker, daarnaast kunnen op verzoek productcategorieën en vragen aan de Monitor worden toegevoegd.
WIJ Testpanel
Bij de aanschaf van producten laten consumenten zich sterk beïnvloeden door de mening en ervaringen van anderen. Het testpanel van WIJ biedt een uitstekende manier om producten te laten testen door (aanstaande) moeders.
WIJ Special Media verzorgt de complete uitvoering van het verzamelen van testers, het ontwikkelen van een enquête tot het verwerken van de resultaten op o.a. WIJ.nl of in een krachtige video.
Ad Hoc Onderzoek
Specifieke ad hoc onderzoeken, zoals een tevredenheidsonderzoek, marketingonderzoek, imago onderzoek of bijvoorbeeld een PR onderzoek kunnen ook uitgevoerd worden door WIJ Special Media. Wij beschikken over aanzienlijke specifieke onderzoekservaring en kunnen in samenspraak met de opdrachtgever de vragenlijst ontwikkelen, programmeren, uitzetten en de rapportage verzorgen.
De onderzoeken vinden plaats op basis van gebruikmaking van de centrale database. Er kan onder andere worden gesegmenteerd op de fase van de zwangerschap, leeftijd moeder, leeftijd kind, postcode en gezinssamenstelling.
Onderzoeksdatabase
De onderzoeksdatabase van WIJ kan ingezet worden door onderzoekbureaus en andere partners om (aanstaande) moeders te selecteren en uit te nodigen voor onderzoek.
De selectie van de (e-mail)adressen en het versturen van de onderzoeksuitnodigingen wordt gedaan door WIJ Special Media. Er kan onder andere worden gesegmenteerd op de fase van de zwangerschap, leeftijd moeder, leeftijd kind, postcode en gezinssamenstelling. Het onderzoek zelf vindt dan plaats in de omgeving van het onderzoeksbureau.