Stokke is een Noorse onderneming die wereldwijd bekend staat om haar hoogwaardige producten voor kinderen, waarbij de Tripp Trapp® wel het meest bekende product is. Het assortiment bestaat onder meer uit kinderstoelen, babykamers, kinderwagens en draagzakken.
Stokke - Tripp Trapp Newborn Set
Klant Case
De uitdaging
In de (aanstaande) jonge ouder markt wordt het steeds lastiger om op het juiste moment de juiste consument te vinden. De constante verandering van de doelgroep zorgt ervoor dat campagnes constant zichtbaar moeten zijn onder een zo relevant mogelijk publiek. Stokke heeft bij WIJ de uitdaging neergelegd om onder zwangere vrouwen en moeders met een kind tot 1 jaar zichtbaarheid en product awareness te realiseren voor de Stokke Tripp Trapp® Newborn set in combinatie met een aantal activaties om kliks te realiseren naar de website van Stokke.
De oplossing
Om te zorgen voor een constant relevant bereik op verschillende mediakanalen onder de doelgroep zwangere vrouwen en moeders met kinderen 0-1 is er gekozen voor een combinatie tussen een testpanel, zichtbaarheid op WIJ.nl en andere platformen voor deze doelgroep, fasegerichte communicatie per e-mail en een social media campagne.
Highlights van de campagne:
- 11 moeders testte de Stokke Tripp Trapp® Newborn op design, kwaliteit, gebruiksgemak en beoordeelden deze met een 9,4!
- Een bereik van 320.000 en ruim 833.000 weergaven onder zwangere vrouwen en moeders met kinderen tot 1 jaar middels een ad campagne op Facebook en Instagram.
- Een branded content item op WIJ.nl met 7.500 impressies, een gemiddelde tijd op pagina van 02:12 en een CTR van ruim 15%.
- 477 impressies gerealiseerd met een native ad getarget op de contentpagina’s in de rubriek Zwanger op WIJ.nl, daarnaast zijn er ook 841.000 impressies gerealiseerd onder de gewenste doelgroep van Stokke op andere relevante sites.
- De doelgroep van WIJ is in de top 5 van traffic drivers naar de website van Stokke gekomen.
Aanpak
Door de inzet van onze database en verschillende type media hebben we in een jaar zoveel mogelijk bereik gerealiseerd onder de doelgroep zwangere vrouwen en moeders met een kind tot 1 jaar.
WIJ Testpanel
De start van de campagne werd gevormd door een testpanel waar 11 moeders de Stokke Tripp Trapp® in combinatie met de Newborn set mochten testen. Deze consumenten hebben hun bevindingen middels een uitgebreide enquête met ons gedeeld en het eindresultaat, een score van een 9,4, is meegenomen in diverse media uitingen.
Online
Online is er gekozen voor een mix tussen branded content, native content en een native ad op WIJ.nl en relevante partnersites. In de branded content is de focus gelegd op de USP’s van de Newborn set en waarom juiste de Stokke Tripp Trapp® een must have is voor ieder (aanstaande) moeder. De native content en native ad op WIJ.nl ondersteunden deze boodschap. Daarnaast zijn er middels getriggerde e-mail campagnes op relevante oriëntatie en koopmomenten potential buyers voor de Stokke Tripp Trapp® met newborn set naar de branded content geleid. Dit heeft geleid tot 7.498 pageviews op het branded content item met een CTR van 15,05%, 81.500 impressies met de native ad op WIJ.nl en 841.000 impressies op relevante partnersites.
Social media
Op social media is er tegelijkertijd een campagne gestart op Facebook en Instagram. De campagne hebben we getarget middels drie datasets, namelijk data vanuit onze database, retargeting op basis van relevante pagina’s op WIJ.nl en look-a-likes. Tezamen heeft dit geleidt tot een bereik van 320.000 zwangere vrouwen en moeders met kinderen tot 1 jaar.
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit,
sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua."
E. van Gaalen Regional Marketing Manager | North West Europe